Ainoa pysyvä tekijä muotimaailmassa on muutos. Kuten me kaikki tiedämme, muoti muuttuu käytännössä joka minuutti ja ihmiset pyrkivät pysymään uusien trendien mukana koko ajan. Nyt muoti ei koske pelkästään vaatteita ja niiden asusteita, olipa kyseessä miehelle, naiselle tai lapselle. Uudet urbaanin muodin trendit tunkeutuvat kaikkiin ihmisen elämän eri puoliin, olipa kyseessä sitten kotona, toimistossa tai viihdepaikoissa.
Muodin trendien tahdissa pysyminen on jatkuva prosessi, ja niiden, jotka haluavat olla muodikkaimpien listalla, on ehdottomasti oltava valppaana koko ajan.
Mitä tulee vaatteisiin, kukaan ei halua tehdä kompromisseja. Jotkut naisten muodin viimeisimmistä trendeistä; leggingsit ovat nyt trendikkäitä, ja ne näyttävät hyviltä kaikenkokoisilla ihmisillä. Myös väreillä on merkittävä rooli muodissa, sillä tietyt värit ovat tiettyjen vuodenaikojen muotia.
Vaatteiden mukana tulevat asusteet ovat myös erittäin tärkeitä, jotta saat tuon muodin ilmeen. Yksinkertainen mekko upeilla asusteilla, kuten kaulan, käsien ja korvien koristeilla, voi kääntää päätäsi.
Muotialan toimijoille paras tapa seurata trendejä on tehdä säännöllisesti tutkimuksia ja konsultoida asiantuntijoita ostaessaan uusia osakkeita myymälöihinsä. Pidä silmäsi ja korvasi auki tarkkailemalla ja imemällä muotitrendejä julkkis- ja muotilehdissä.
Media rajoittaa suuresti kuluttajan valtaa, mutta talous rajoittaa, joten ota selvää asiakkaiden tarpeista, sillä ne ovat hyödyllisiä osoittimia, joiden avulla saat käsityksen siitä, mitä parhaillaan ostetaan. Aikakauslehdillä, kuten Vogue, Elle, InStyle jne., on myös aktiivisia foorumeita kuluttajille.
Nykyään jokaisen trendin muutoksen myötä nähdään uusia versioita olemassa olevasta vakiomuotista. Kun sitä ajattelee, aikaisempien vuosikymmenten muodit ovat nyt takaisin muodissa, spandexin ja leggingsien muodossa antamalla sille uuden raikkaan ilmeen. 80- ja 90-luvun alun muodit nauttivat nyt elpymisestä, ja huippumuotiyritykset käyttävät niitä mainoksissaan. Ihanteellinen tapa ennakoida trendi on etsiä sitä vintage-liikkeistä ja erityisesti kaduilta ja verkkonäytöksiltä, jotka keskustelevat siitä, mitä suurissa kaupungeissa käytetään.